Vestits per a l'ocasió

La indumentària en els ritus de pas
24 Gener 2016 - 18 Desembre 2016
Gratuït
Museu Marès de la Punta d'Arenys de Mar

L'any 2016 comença amb una nova exposició a la sala d'exposicions temporals del Museu d'Arenys de Mar: Vestis per a l'ocasió, dedicada a la importància de la indumentària en el ritus de pas. El bateig, la comunió, el casament, la mort són moments essencials en la nostra vida que requereixen una indumentària especial. Aquesta exposició presentarà un recorregut del vestuari en aquestes ocasions.
Des del 24 de gener i fins el 18 de desembre de 2016 a la sala d'exposicions temporals del Museu d'Arenys de Mar podreu contemplar l'exposició Vestis per a l'ocasió. Vestim de manera especial per als moments solemnes, vestim per a l’ocasió. La humanitat ha creat uns ritus per als moments excepcionals del cicle vital: el naixement, el pas a l’edat adulta, la creació d’una nova família i la mort. Però també tenim una indumentària concreta ja sigui per identificar-nos professionalment, com ara els uniformes, o per a les cerimònies de caràcter extraordinari. La indumentària i l’aixovar que acompanya aquestes ocasions especials són una forma de comunicació.
Entre les peces més destacades que es podran contemplar en aquesta exposició es troba un vestit de núvia dels anys 20 del segle passat cedit per Col·lecció Viñas-L'Arca, una excepcional mantellina de núvia de pagès que va portar Ramona Puigdollers en el seu casament a Vic l'any 1880 o un vestit de bateig de dol de 1850.